بلاگ, عصب کشی

عصب کشی دندان در خیابان پیروزی

عصب کشی دندان در خیابان پیروزی

فهرست مطلب

در صورت پوسیدگی دندان و  تجمع باکتری‌ها در دندان و عفونت در عصب دندان‌ها، آبسه‌هایی در ریشۀ دندان به‌وجود می‌آید که می‌تواند باعث بروز درد و ناراحتی‌های شدید شود.

برخی از افراد به علت درد شدید به فکر کشیدن دندان می‌افتند، اما با عصب‌کشی دندان می‌توان از کشیدن دندان جلوگیری کرده و دوباره دندان آسیب‌دیده را نجات داد. پس اگر دچار دندان درد شدید شده‌اید و به‌دنبال دندانپزشک خوب جهت عصب کشی یا درمان ربشه دندان خود هستید، می‌توانید به کلینیک دندان‌پزشکی دکتر مجید جعفری در خیابان پیروزی مراجعه کنید. دکتر جعفری با سال‌ها تجربه و درمان مراجعه‌کنندگانی که نیاز به عصب کشی دارند، سعی می‌کنند تا با بهترین روش دندان‌های آسیب‌دیده شما را ترمیم کنند.

در مطب دندانپزشکی دکتر جعفری ما با استفاده از آخرین روش‌ها و تجهیزات مرتبط با عصب‌کشی سعی کرذه ایم تا با حداقل درد و آسیب به دندان، اقدام به خارج کردن عفونت و آبسه‌های دندان کنیم. همچنین آموزش‌های لازم در زمینۀ نگهداری دندان پس از عصب‌کشی نیز به مراجعه‌کننده داده می‌شود تا در آینده احتمال عصب‌کشی مجدد کاهش پیدا کند و عمر دندان  افزایش پیدا کند.

عصب کشی مجدد یک دندان عفونی و بهبود عفونت در عکس پیگیری درمان
انجام شده توسط دکتر مجید جعفری

دکتر مجید جعفری به شماره نظام پزشکی 99491 فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. دکتر مجید جعفری عضو جامعه دندانپزشکان و جراحان ایران می‌باشد.

آدرس دکتر مجید جعفری جهت انجام عصب کشی دندان

اگر به‌دنبال یک وقت ویزیت جهت عصب کشی دندان در خیابان پیروزی هستید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های زیر برای دریافت نوبت اقدام کنید:

  • 09032343577
  • 02133343577
  • آدرس:  خیابان پیروزی روبروی بیمارستان فجر بین مخابرات و مترو پیروزی جنب فروشگاه کوروش پلاک ۶۱۲ واحد ۹

 

 

ویژگی عصب‌کشی در مطب دندانپزشکی دکتر مجید جعفری

دندان‌پزشک های متعددی اقدام به عصب‌کشی دندان می‌کنند، اما وجود برخی ویژگی‌ها، عصب‌کشی در کلینیک دکتر جعفری را از سایرین متمایز می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • دندان‌پزشک ماهر و مجرب: دکتر جعفری سال‌هاست که درحال انجام عصب‌کشی برای مراجعه‌کنندگان محترم هستند و از تجربه بسیار بالایی در این زمینه برخوردار هستند. همچنین ایشان دانش  لازم برای تشخیص و درمان موارد پیچیده عصب‌کشی را نیز دارند و همیشه تلاش می‌کنند تا کار دندان‌ها به‌خوبی انجام شوند و تا حد امکان نیازی به کشیده‌شدن نداشته باشند.
  • تجهیزات پیشرفته: در کلینیک دندان‌پزشکی ما از بهترین تجهیزات برای عصب‌کشی و درمان دندان استفاده می‌کنیم. برخی از این تجهیزات شامل دستگاه‌های رادیوگرافی دیجیتال برای تشخیص دقیق دندانی که نیاز به عصب‌کشی دارد، دستگاه‌های روتاری با فایل‌های مخصوص که وظیفه نفوذ به ریشۀ دندان را دارد و مسیر را برای عصب‌کشی باز می‌کند و دستگاه اپکس لوکیتور که وظیفه تعیین طول ریشه و کانال را به صورت دقیق در هنگام عصب کشی دارد.
  • محیط بهداشتی و تمیز: در کلینیک دندان‌پزشکی دکتر جعفری سعی شده تا محیط کاملاً بهداشتی و تمیز باشد و تمامی وسایل توسط اتوکلاو استریل شده و همچنین تجهیزات درون کلینیک نیز کاملاً استریل شده باشند تا امکان گسترش ویروس و باکتری وجود نداشته باشد و از سلامت بیماران اطمینان حاصل شود.
  • توضیحات لازم در مورد روند درمان و هزینه های لازم قبل از درمان به اطلاع بیمار رسانده میشود: دانستن روند درمان و هزینه ها قبل از شروع درمان به بیماران در انتخاب درمان مناسب کمک کننده است.
  • آموزش دربارۀ مراقبت‌های بعدی: در کلینیک ما پس از عصب‌کشی آموزش‌های لازم دربارۀ مراقبت‌ها و نحوۀ نگهداری از دندان‌ها پس از عصب‌کشی داده شده و سعی می‌شود تا دندان‌های عصب‌کشی شده ماندگاری طولانی مدتی برای مراجعه‌کننده داشته باشند.

 

اهمیت انتخاب دندانپزشک خوب در درمان عصب‌کشی دندان

 

انتخاب یک دندانپزشک خوب می‌تواند در نتیجۀ ترمیم دندان تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. اگر دندانپزشک تجربه و مهارت کافی نداشته باشد، می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های بیشتر و جبران‌ناپذیری به ریشۀ دندان شود. برخی از کارهایی که یک دندانپزشک عصب‌کشی می‌تواند با انجام دادن آن‌ها به دندان آسیب برساند:

  • برداشتن ناقص بافت عفونی: اگر دندان‌پزشک نتواند به‌طور کامل تمام بافت عفونی را از کانال دندان خارج کند، عفونت باقی‌مانده می‌تواند گسترش پیدا کند و حتی به دندان‌های اطراف نیز آسیب برساند.
  • شکل‌دادن نادرست کانال ریشه: دندانپزشک باید بتواند به‌درستی ریشۀ دندان را شکل دهد تا بتواند آن را کامل تمیز و پر کند. اگر کانال درون ریشه به‌درستی شکل نگیرد، ممکن است فرایند خارج کردن عفونت و تمیز کردن دندان با مشکل روبه‌رو شود.
  • پر کردن بیش از حد یا کمتر از حد کانال: اگر متخصص عصب‌کشی بیش از حد یا کمتر از میزان مورد نیاز، از مواد پرکنندۀ دندان استفاده کند، می‌تواند بر سلامت دندان در آینده تأثیر بگذارد. پر کردن بیش از حد دندان می‌تواند باعث ایجاد فشار و درد در دندان شود و کم پر کردن آن می‌تواند فضایی برای رشد باکتری‌ها باقی بگذارد.
  • مهر و موم نکردن صحیح ریشه دندان: پس از تکمیل عصب‌کشی و پر کردن کانال، متخصص عصب‌کشی باید دندان را به‌خوبی مهر و موم کند تا از ورود مجدد باکتری‌ها به ریشۀ دندان جلوگیری شود. مهر و موم نادرست دندان می‌تواند در آینده باعث ایجاد شکستگی یا آسیب‌هایی در دندان شود.

عوارض مراجعه نکردن به موقع جهت عصب‌کشی دندان

اگر دندانی نیاز به عصب‌کشی داشته باشد و این کار انجام نشود، عفونت یا التهاب در ریشۀ دندان می‌تواند به بافت‌های اطراف سرایت کند و باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از عوارض شود. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‌شوند:

  • درد و ناراحتی: عفونت و التهاب می‌تواند باعث درد و ناراحتی شدید در دندان شود و غذا خوردن را نیز برای شما سخت کند.
  • آبسه: عفونت موجود می‌تواند باعث تشکیل آبسه شود. آبسه یک کیسۀ چرکین است که در ریشۀ دندان ایجاد می‌شود و می‌تواند باعث بروز درد، تورم و تب شود.
  • از دست دادن دندان: اگر عفونت دندان برطرف نشود، می‌تواند باعث آسیب شدید به دندان و استخوان اطراف آن شود که درنهایت چاره‌ای جز کشیدن و خارج‌کردن دندان برای دندان‌پزشک باقی نمی‌گذارد.
  • گسترش عفونت: وجود عفونت در لثه و ریشه دندان‌ها می‌تواند به دندان‌های دیگر و حتی بخش‌های دیگر بدن مانند فک و سینوس‌ها گسترش پیدا کند.

هزینۀ عصب‌کشی در مطب دندانپزشکی دکتر جعفری در خیابان پیروزی

قیمت و هزینۀ عصب‌کشی دندان معمولاً به تعداد کانال‌هایی که نیاز به عصب‌کشی دارند بستگی دارد. هرچه تعداد این کانال‌ها بیشتر باشد، هزینۀ عصب‌کشی نیز بالاتر می‌رود. دندان‌های جلویی چون تعداد کانال‌های کمتری دارند و در دسترس‌تر هستند، هزینۀ پایین‌تری برای عصب‌کشی دارند و دندان‌های آسیا معمولاً به هزینۀ بیشتری برای عصب‌کشی نیاز دارند.

جهت اطلاع از هزینه عصب کشی دندان با مطب تماس بگیرید:

  • 09032343577
  • 02133343577
  • آدرس:  خیابان پیروزی روبروی بیمارستان فجر بین مخابرات و مترو پیروزی جنب فروشگاه کوروش پلاک ۶۱۲ واحد ۹

 

 

سؤالات متداول

آیا دندانپزشک با عصب‌کشی دندان می‌تواند دندان‌درد را برطرف کند؟

بله، با مراجعه به یک دندانپزشکی که تجربه کافی در درمان ریشه یا عصب کشی دارد می‌توان دندان‌درد را با خارج‌کردن هرگونه عفونت و آبسه موجود و همچنین تجویز مسکن‌ها برطرف کرد.

در چه صورت باید  جهت عصب کشی مراجعه کرد؟

در مواردی که هنگام غذاخوردن یا نوشیدن مایعات خیلی سرد یا خیلی گرم، درد شدید احساس می‌شود یا در اثر ضربه و شکستگی، دندان دچار لقی شده باشد، باید به یک دندانپزشک مراجعه کرد تا مشخص شود آیا به عصب‌کشی نیازی هست یا مشکل باید طور دیگری رفع شود.

آیا برای هر دندان‌دردی، دندان باید به  عصب‌کشی شود؟

هر دندان دردی به عصب‌کشی نیاز ندارد، اما مراجعه به یک متخصص عصب‌کشی می‌تواند روند تشخیصی مشکلی که باعث بروز درد شده است را تسریع بخشد.

آیا پس از درمان دندان‌درد دوباره باید به متخصص عصب‌کشی مراجعه کرد؟

در بیشتر موارد، عفونت‌های موجود به شکل کامل تخلیه شده و نیازی به عصب‌کشی مجدد نیست. پس از عصب‌کشی، دندان باقی‌مانده می‌تواند ماندگاری بسیار طولانی داشته باشد و حتی تا بیست سال هم دوام داشته باشد. البته در صورت مراقبت نکردن از دندان عصب‌کشی شده یا باقی‌ماندن بخشی از عفونت ممکن است دوباره به عصب‌کشی مجدد نیاز باشد.

آیا به هر دندان‌پزشکی می‌توان برای عصب‌کشی مراجعه کرد؟

ممکن است برای دندان‌پزشکی که در عصب‌کشی تخصص ندارد، پیدا کردن ریشه و ایجاد کانال در آن سخت باشد یا اصلاً تجهیزات و امکانات مناسب آن را در اختیار نداشته باشد. بهتر است برای عصب‌کشی به یک دندانپزشک که در این کار تجربه و تبحر دارد، مراجعه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *