انجام عصب کشی دندان توسط دندانپزشک

عصب کشی دندان بهترین روشی است که شما را از شر پوسیدگی و عفونت دندان بدون کشیدن آن خلاص می کند. در واقع این روش دارای بیشترین کاربرد و استفاده در زمینه بر طرف نمودن عفونت و التهاب پالپ دندان است. میزان موفقیت این روش بسیار بالا است، از اینرو متخصص عصب کشی دندان از این روش به طور چشمگیری برای درمان استفاده می کند.

آشنایی هر چه بیشتر با عصب کشی دندان

بهتر است بدانید عصب کشی دندان یا روت کانال روشی است که در آن بخش داخلی و نرم دندان که عصب دندان در آن قرار دارد توسط دندانپزشک خوب تمیز می شود. در مرحله بعد داندنپزشک این جای خالی را با استفاده از مواد مخصوص پر می‌کند. انتخاب بهترین دندانپزشک تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی کار دارد. با انتخاب یک جراح دندانپزشک خوب و متبحر در عصب کشی دندان مطمئن باشید که این کار به بهترین شکل انجام می شود.

دندانپزشک در مرحله اول داروهای بی حس کننده را بر روی لثه بیمار تزریق می کند. بعد از بی حس شدن، دندانپزشک به منظور دیدن پالپ دندان شکاف کوچکی را در قسمت بالای دندان یا همان عاج دندان ایجاد می کند. سپس با بهترین وسایل و با دقت بالا دندانپزشک عصب دندان را خارج می کند. در مرحله بعد عصب کشی دندان، متخصص با استفاده از یک آنتی بیوتیک موضعی کانال باز شده را پوشش می دهد. این کار مانع از تشدید و بازگشت دوباره عفونت می شود.

متخصص بعد از ضد عفونی شدن کانال ها دندان را با ماده ای به نام گوتاپرکا و خمیر سیلر پر می کند. همچنین به منظور مدیریت و اطمینان از سرکوب عفونت دندانپزشک برای بیمار آنتی بیوتیک های خوراکی را در صورت لزوم تجویز می کند.

عصب کشی دندان

تاثیر تخصص و دانش دندانپزشک در نتیجه نهایی کار

بهتر است بدانید عوامل و فاکتورهای متعددی در عملیات موفقیت در عصب کشی دندان تاثیر گذار هستند. دانش و تخصص دندانپزشک یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار است. پروسه قبل از درمان نیز از دیگر عوامل مهم و موثر می باشد. نوع مواد بی حسی به کار گرفته شده نیز تاثیر زیادی در عصب کشی بدون درد دارند. انتخاب دندانپزشکی با داشتن امکانات درمانی مناسب و تیم قوی و مجرب و محیط دندانپزشکی استریل تاثیر بسیار زیادی در عصب کشی بدون درد و نتیجه موفقیت آمیز دارد.

دکتر مجید جعفری جراح دندانپزشک