بلاگ

لبخند لثه ای چیست؟

لبخند لثه ای چیست؟

فهرست مطلب

اگر نام لبخند لثه ای به گوشتان خورده باشد احتمالاً این سؤال را پرسیده اید که اصلا لبخند لثه ای چیست؟ چه عواملی باعث ایجاد لبخند لثه ای می شوند؟ این نوع لبخند عاملی است که میتواند افراد را از خندیدن باز دارد و اعتماد به نفس آن ها را کاهش دهد. زیرا این افراد در هنگام خندیدن نمی توانند لثه فک بالایی خود را پنهان کنند. سالانه بیماران زیادی جهت درمان آن به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند. خوشبختانه این مشکل دربسیاری از موارد کاملا قابل درمان است. در ادامه می خواهیم به پاسخ سؤال این لبخند چیست و چگونگی درمان آن بپردازیم.

معرفی لبخند لثه ای (گامی اسمایل)

لبخند لثه

در جواب سوال لبخند لثه ای چیست باید بگوییم که این لبخند، لبخندی است که هنگام خندیدن لثه بالا به صورت کامل مشاهده می شود. یعنی لثه از محل نقطه اتصال به لب بالا در هنگام خندیدن پدیدار می شود. این حالت در هنگام خندیدن فرد شکل و شمایل نازیبایی ایجاد می کند. به همین دلیل این افراد ترجیح میدهند به جای خندیدن به یک لبخند ملایم بسنده نمایند. در این لبخند به همان اندازه که دندان ها معلوم می شوند، لثه هم مشاهده می شود. به همین دلیل کسانی که دچار این مشکل هستند به دنبال راه حل مناسبی برای رفع آن هستند. تا این گونه بتوانند اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز یابند.

دلایل ایجاد لبخند لثه ای

حال که به پرسش لبخند لثه ای چیست پاسخ دادیم، بهتر است به دلایل ایجاد این مشکل بپردازیم. دلایل ایجاد آن بسیار متفاوت هستند. برخی از افراد ممکن است به دلیل واکنش بیش از حدعضله لب بالا به این مشکل دچار شده باشند. کوتاهی دندان ها نیز یکی دیگر از عواملی است که سبب ایجاد این مشکل می شود. زیرا دندان ها هنگام لبخند زدن کمتر معلوم می شوند. قرار داشتن قسمتی از دندان ها در زیر لثه و رشد بیش از حد لثه روی دندانها می تواند از عوامل مهم وقوع این مشکل باشد. البته جلوزدگی فک بالا و بلند بودن بیش از حد لثه بالا نیز می تواند یکی از دلایل ایجاد این نوع لبخند باشد.

آیا این نوع لبخند درمان دارد؟

دلایل ایجاد لبخند لثه

لبخند لثه ای چیست و آیا درمان دارد؟

این سؤال بسیاری از بیمارانی است که دارای این مشکل هستند. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بله. لبخند لثه کاملا قابل درمان است. روش های مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارند. در واقع نوع درمانبستگی به دلیل ایجاد لبخند لثه دارد. یعنی باید منبع ایجاد آن مشخص شده و سپس با توجه به آن درمان آغاز شود. اگر واکنش بیش از حد ماهیچه لب دلیل ایجاد این مشکل باشد، درمان ازطریق بوتاکس انجام می شود. اگر دلیل ایجاد این نوع لبخند رشد ناکافی دندان ها و به هم ریختگی آن ها باشد، ارتودنسی انجام خواهد شد. اگر سطح زیاد لثه و رشد بیش از حد آن منبع مشکل باشد، لثه اضافه با لیزر برش داده شده تا سطح بیشتری از دندانها پدیدار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *