بلاگ

بهترین زمان جرمگیری دندان

جرمگیری

بهترین زمان جرمگیری دندان

فهرست مطلب

بهترین زمان جرمگیری

مهم نیست که چقدر دندان های خود را به طور کامل مسواک می زنید یا نخ دندان می کشید، همیشه نقاطی وجود دارد که دسترسی به آن ها سخت است. جرمگیری و پولیش می تواند به شما کمک کند تا دندان های خود را واقعا تمیز کنید.

جرمگیری

جرمگیری دندان

بیماری لثه اغلب به دلیل تجمع باکتری های پلاک ایجاد می شود. بهترین راه برای از بین بردن آن ها مسواک زدن است. همیشه نقاطی در دهان وجود دارد که دسترسی به آن سخت است و نمی توان به راحتی آن را تمیز کرد. باکتری های پلاک می توانند در این مکان ها جمع شوند و این پلاک در نهایت می تواند معدنی شود و رسوب سخت و پوسته ای به نام جرم دندان  ایجاد کند که پاک کردن آن با مسواک به تنهایی غیرممکن است. اگر جرم دندان  برداشته نشود، پلاک می‌تواند در اطراف دندان و به طور بالقوه زیر خط لثه ایجاد شود و منجر به پیشرفت بیماری لثه شود.

برای کاهش خطر بیماری لثه یا جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک بیماری جدی تر، ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند که یک تمیز کردن، جرمگیری خوب و پولیش دندان حرفه ای را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که دندان های شما به طور کامل تمیز می شوند. شما می توانید با مراجعه به بهترین مطب جرمگیری خیابان پیروزی دندان هایتان را جرمگیری کنید.

مراحل جرمگیری:

در مرحله اول رسوبات پلاک و جرم برداشته می شوند. معمولابرای برداشتن جرم  از دستگاه جرمگیری  اولتراسونیک استفاده می ‌شود. پس از آن درمان با ابزار دستی مخصوص انجام می شود که برای از بین بردن باقی مانده های سرسخت استفاده می شود.

در مرحله بعد، دندان ها جلا داده می شوند تا سطوح کاملا صاف شوند. اگرچه تغییر رنگ در حین پولیش از بین می رود و در نتیجه دندان ها درخشان و براق می شود، اما این فقط یک فرآیند زیبایی نیست. همچنین عیوب جزئی و نواحی با بافت خشن ‌تر روی دندان‌ها را صاف می‌کند و از ایجاد پلاک بیشتر جلوگیری می‌کند.

به خاطر داشته باشید که تمیز کردن حرفه ای، مکملی برای بهداشت دقیق دهان است و به هیچ وجه نباید به عنوان جایگزین مسواک زدن دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید باشد. در مطب دندانپزشکی دکتر مجید جعفری خیابان پیروزی به صورت اصولی دندان هایتان را جرمگیری کنید.

کلینیک جرمگیری خیابان پیروزی

کاربرد جرمگیری دندان:

در طول روز و با وعده های غذایی، پلاک دندانی تشکیل میشود، ماده ای متشکل از باکتری ها و بقایای دندانی که روی دندان ها رسوب می کنند. اگر مسواک زدن به اندازه کافی کامل نباشد، پلاک باقیمانده می تواند معدنی شده و به جرم تبدیل شود. این متخلخل است و باعث تجمع باکتری ها و بروز مشکلات زیر می شود:

پدید آمدن لکه های زرد یا سفید
آبسه دندان یا کانال ریشه دندان
التهاب لثه به دلیل تجمع جرم می تواند به ژنژیویت در مراحل اولیه و پریودنتیت در مراحل بعدی تبدیل شود. پریودنتیت درمان نشده می تواند منجر به لق شدن دندان ها یا حتی از دست دادن دندان ها شود.

بنابراین برای کمک به حفظ لبخند سالم باید جرم را از بین ببرید. حتی اگر دندان های خود را به طور صحیح و منظم مسواک بزنید، دسترسی به برخی مکان ها دشوار است وجرمگیری دندان می تواند به شما این امکان را بدهد که تمام دندان ها و فاصله های آن ها را عمیق تمیز کنید.

چگونه دندان ها را جرمگیری کنیم؟

برای محدود کردن ظاهر جرم ، دندان های خود را بعد از هر وعده غذایی با استفاده از یک خمیر دندان ضد جرم مانند سیگنال کامل مسواک بزنید

با این حال، هنگامی که جرم تشکیل شد، فقط مسواک زدن دندان ها برای از بین بردن آن کافی نیست. لازم است به دندانپزشک مراجعه کنید و  دندان هایتان را جرمگیری کنید.

عمدتا دو روش برای جرمگیری دندان ها وجود دارد که عبارتند از:

1. جرمگیری اولتراسونیک دندان: جرمگیری اولتراسونیک رایج ترین روش است. بدون درد است و از ارتعاشات با فرکانس بالا برای شل کردن جرم دندان استفاده می کند.
2. جرمگیری مکانیکی دندان: روش مکانیکی که با خراش دادن دستی و با کورت پریودنتال جرم را از بین می برد.

جرمگیری

از بین بردن جرم دندان

چند بار در سال می توان جرمگیری کرد؟

دوره جرمگیری دندان برای هر فردی متغیر است و می تواند از چند هفته برای برخی بیماران تا چند ماه برای برخی دیگرمتغیر باشد.

این مدت با توجه به موارد زیر مشخص می شود:

عادات غذایی: مواد غذایی چسبناک، مملو از قند و شکر
بهداشت دهان: دفعات و استفاده از مسواک، دهانشویههای حاوی فلوراید
بیماری های احتمالی: دیابت، افسردگی،پریودنتیت و غیره
مصرف دارو: داروهای ضد افسردگی، ضد انعقاد و غیره
کیفیت و کمیت بزاق، زیرا عامل کلسیفیکاسیون رسوبات دندانی و تبدیل پلاک به جرم دندان است.

بنابراین هیچ چارچوب زمانی خاصی وجود ندارد که پس از آن لازم باشد بیماران مجددا با دندانپزشک خود برای جرمگیری مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *