بلاگ

ایمپلنت و نکات مهم

ایمپلنت و نکات مهم

فهرست مطلب

همه چیز درباره جراحی ایمپلنت :

ایمپلنت دندانی یک پست کوچک اما محکم است که از فلزات یا سرامیک های زیست سازگار ساخته شده است. ایمپلنت تحت بی حسی موضعی به جای ریشه دندان از دست رفته در استخوان فک قرار می گیرد و به عنوان تکیه گاه دندان عمل می کند.

مرحله بهبودی بسته به وضعیت پزشکی فرد بین 12 تا 16 هفته طول می کشد. در طول این دوره، ایمپلنت به طور ایمن به استخوان فک متصل می شود. فرآیندی به نام osseointegration پس از بهبودی، این ریشه مصنوعی را به عنوان پایه ای برای اتصال تاج های فردی، پل های چند واحدی یا پروتز عمل می کند.

تیتانیوم یک فلز زیست سازگار و غیر سمی است که به خوبی توسط بدن تحمل می شود. ایمپلنت های تیتانیوم پیوند بسیار خوبی با استخوان زنده دارند، بنابراین می توانند برای چندین دهه دوام بیاورند.

ایمپلنت ها از طریق روش های جراحی وارد استخوان می شوند. تقریبا در همه موارد، بی ‌حسی طبیعی دندان برای امکان کاشت بدون درد کافی است. با این حال، انجام کاشت تحت بیهوشی عمومی نیز امکان پذیر است. یک پیش نیاز مهم برای کاشت ایمپلنت بدون مشکل و پایدار، در دسترس بودن استخوان خوب است. اگر مقدار استخوان موجود خیلی کم باشد، استخوان باید با استفاده از تکنیک‌ های خاصی ساخته شود. در این صورت یک کاشت ایمن نیز بسیار امکان پذیر است.

جراحی ایمپلنت

برای کاشت، لثه ها کمی روی محل کاشت حرکت می کنند و استخوان فک به وضوح نمایش داده می شود. در موقعیت برنامه ریزی شده، شفت دریافت ایمپلنت با مته استریل در استخوان آماده می شود و عمق صحیح آن با اندازه گیری های استاندارد بررسی می شود. ایمپلنت با یک نخ خارجی ارائه می شود تا به این شفت پیچ شود و بنابراین محکم در استخوان گیر کند. این به اصطلاح ثبات اولیه برای روند بهبودی بیشتر ضروری است. در نهایت، غشای مخاطی دوباره محکم دوخته می شود و روند بازسازی آغاز می شود. پس از حدود سه تا شش ماه، بسته به کیفیت استخوان، ایمپلنت به طور محکم در استخوان ادغام می شود و می توان آن را در جایش قرار داد. جراحی ایمپلنت خیابان پیروزی توسط متخصصان حرفه ای و با بهترین مواد انجام می شود.

مزایای جراحی ایمپلنت :

ایمپلنت مزایای زیادی دارد. یکی از بزرگ ترین مزیت های آنزیبایی است، زیرا ایمپلنت را به سختی می توان از دندان واقعی تشخیص داد. آن ها به طور یکپارچه در دندان قرار می گیرند و شبیه دندان های واقعی هستند. آن ها به خوبی در استخوان فک محکم می شوند تا فرد بتواند طبق معمول از فک خود استفاده کند و بدون مزاحمت بخورد و بنوشد.

ایمپلنت ها به دلیل زیبایی ظاهری خود عمدتا برای دندان های جلویی استفاده می شوند. مزیت دیگر این است که انعطاف پذیری بالایی دارد. ایمپلنت ها از تمام سرامیک یا تیتانیوم ساخته می شوند. آن ها مواد بسیار سخت و مقاومی هستند که نه تنها عمر مفید بالایی دارند، بلکه می توانند بارهای زیادی را نیز تحمل کنند. ایمپلنت ها نیز همه کاره هستند.

مزایا ایمپلنت

برای کدام دندان می توان به جراحی ایمپلنت خیابان پیروزی مراجعه کرد؟

ایمپلنت مخصوصا برای شکاف های موجود دندان به ویژه در ناحیه دندان جلویی مناسب است. ایمپلنت ها همچنین می توانند جایگزین دندان های پوسیده یا مرده شوند که دیگر برای بریج یا تاج مناسب نیستند. دندان های مرده را می توان تا حدودی حفظ کرد. با این حال، این خطر وجود دارد که این دندان ها به دلیل عدم شادابی، شکننده شوند. ایمپلنت در این مورد بهترین انتخاب برای تاج یا بریج است.

نحوه قرار گیری:

اگر تصمیم به کاشت ایمپلنت دارید، دندانپزشک دندان مصنوعی را تحت بی حسی موضعی قرار می دهد. قبل از اینکه دندانپزشک مجددا زخم جراحی را با دقت ببندد، ریشه مصنوعی مستقیما در استخوان فک وارد می شود. بسته به نوع ایمپلنت، می توان آن را با تاج، پل یا پروتز مستقیما پس از آن یا پس از بهبودی کامل، نصب کرد.

به ویژه در ناحیه دندان جلویی، می توان از روکش تمام سرامیکی استفاده کرد. هنگامی که با ایمپلنت ترکیب می ‌شود، روکش تمام سرامیکی مانند یک دندان واقعی به نظر می‌رسد، بنابراین هیچ تفاوتی را احساس یا مشاهده نخواهید کرد.

​​ایمپلنت

ماندگاری ایمپلنت چقدر است؟

با مراقبت مناسب، ایمپلنت ها طول عمر بالایی دارند. به طور متوسط، می توان انتظار داشت که ایمپلنت دندان حدود 10 تا 20 سال دوام بیاورد. دوام ایمپلنت در ناحیه دندان کناری معمولا تا حدودی کوتاه تر است. ایمپلنت بارهای بالایی را تحمل می کند و همچنین می تواند از نظر زیبایی شناسی امتیاز بگیرد.

نکات مراقبتی:

ایمپلنت ها مانند دندان های واقعی می باشند. بهداشت کامل و منظم دهان برای کمک به عمر طولانی ایمپلنت مهم است. ترجیحاصبح و عصر پس از صرف غذا با یک مسواک استاندارد یا برقی. می توانید از نخ دندان یا مسواک بین دندانی برای رسیدن به فاصله بین دندان های خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *