بلاگ

آشنایی با جراحی دندان نهفته و هزینه جراحی دندان

آشنایی با جراحی دندان نهفته و هزینه جراحی دندان

فهرست مطلب

جراحی دندان نهفته یکی دیگر از جراحی هایی است که توسط دندانپزشکپزشک انجام می شود. به صورت کلی همه انسان ها 32 دندان دارند که باید به صورت کامل رشد کنند. البته برخی از دندانهای عقل ممکن است اصلا رشد نکرده و به همان صورت در لثهباقی بمانند. اگر دندان عقل ایجاد ناراحتی نکند اصلا نیازی بهجراحی کردن آن نیست. اما اگر این دندان ایجاد ناراحتی کند لازماست با استفاده از جراحی دندان نهفته، از دهان خارج شود. البتهجراحی دندان نهفته می تواند هم برای دندان های جلویی و همبرای دندان های نیش هم انجام شود. در ادامه می خواهیم شما رابیشتر با این جراحی و نحوه انجام آن آشنا سازیم.

جراحی دندان نهفته چیست؟

دندان نهفته

جراحی دندان نهفته در مواقعی انجام می شود که دندان بهصورت ژنتیکی و یا در اثر شرایط فک بیمار امکان رشد کاملنداشته باشد. در این صورت دندان به صورت کامل درون لثه و یادرون استخوان فک باقی می ماند. در مواقعی ممکن است ایندندان نهفته سبب ایجاد درد و ناراحتی هنگام صحبت کردن و یاغذا خوردن شود. همچنین نبود فضای کافی برای رشد دندان نیزیکی دیگر از دلایل نیاز به این جراحی است. با جراحی، پزشک میتواند دندان را از دهان خارج سازد و یا به روش های دیگر شرایطلازم برای رشد آن را فراهم کند.

نحوه جراحی دندان نهفته

روش انجام جراحی دندان نهفته کاملا بستگی به نوع دندان وموقعیت آن دارد. در بسیاری از مواقع این جراحی به صورت بیحسی موضعی انجام می شود و در برخی موارد حاد ممکن استبه بیهوشی عمومی نیاز باشد. در این جراحی پزشک با استفاده ازتیغ جراحی، لثه را باز کرده و دندان را از لثه خارج می سازد. اینجراحی عموما با بخیه همراه است. بخیه ها سبب ترمیم زودتر لثه وجلوگیری از خونریزی بیمار می شوند. مصرف آنتی بیوتیک بعد ازانجام جراحی لازم است.

آیا این جراحی عوارضی هم دارد؟

اگر جراحی دندان نهفته توسط پزشک ماهر و باتجربه انجامشود هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت. البته برخی از عوارض بعداز جراحی وجود دارند که کاملا موقتی و گذرا هستند. درد، کبودی،تورم، التهاب و خونریزی جزئی بعد از جراحی طبیعی هستند. بارعایت مراقبت های بعد از جراحی و عمل به توصیه های پزشک میتوان میزان این عوارض را به حداقل رساند.

هزینه جراحی دندان نهفته چقدر می باشد؟

هزینه عمل دندان نهفته چقدر می باشد؟

عوامل مختلفی در هزینه جراحی دندان نهفته دخیل هستند. مهارت پزشک، کلینیک مربوطه، نوع دندان نهفته، نیاز به بیهوشی یابی حسی موضعی وهمگی جزء این عوامل هستند. برای اطلاعاز هزینه دقیق ابتدا باید توسط دندانپزشک معاینه شوید. تنهاپزشک می تواند میزان دقیق هزینه را در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *