بلاگ

آشنایی با بلیچینگ دندان و مزایای آن

آشنایی با بلیچینگ دندان و مزایای آن

فهرست مطلب

بلیچینگ دندان یکی از روش های تخصصی و پر طرفدار برای سفید کردن دندان ها به شمار می آید. اگر می خواهید لبخندی زیبا و ملیح داشته باشید بهتر است این روش را انتخاب نمایید. به جرات می توان گفت این روش یکی از ایمن ترین و کم عارضه ترین روش ها جهت سفید کردن دندان ها است.

انجام بلیچینگ دندان توسط دندانپزشک

بلیچینگ دندان یکی از بهترین روش هایی است که امروزه توسط دندانپزشک زیبایی جهت زیبا نمودن لبخند بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. این روش بهترین گزینه برای افرادی است که مشکل آنها تغییر رنگ دندان است. در واقع افرادی که به تغییر فرم دندان نیازی ندارند، با این روش به راحتی می توانند دندان های خود را سفید و زیبا کنند. در این روش معمولا رنگ دندان ها دو تا سه درجه تغییر می کنند. این تغییر رنگ به جنس دندان و مقدار زردی آن بستگی دارد. در واقع یک دندانپزشک خوب با استفاده از بلیچینگ می تواند رنگدانه های دندان را به رنگ اصلی خوددرآورد. دندانپزشک در این روش برای سفید کردن دندان ها از یک ژل محافظتی شامل هیدروژن پراکساید و کاربامید پراکساید استفاده می کند.  علاوه بر بلیچینگ دندان ، جرمگیری دندان هم ممکن است به بهتر شدن نتیجه درمان سفید کردن دندان کمک کند.

بلیچینگ دندان

نگاهی بر مزایای این روش

یکی از مزایای مهم و قابل توجه بلیچینگ دندان این است که از نظر اقتصادی مناسب و به صرفه است. این روش در مقایسه با روش های دیگر همچون کامپوزیت ونیر و لمینت دندان از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد. همچنین استفاده از این روش عوارض کمتری را برای دندان ها به دنبال دارد، زیرا در این روش نیازی به تراش دندان نیست. با استفاده از این روش رنگدانه های دندان رنگ اصلی خود را به دست می آورند. از دیگر مزیت های مهم بلیچینگ دندان کوتاه بودن مدت زمان درمان  است.

این روش در دندانپزشکی دکتر مجید جعفری طی دو الی سه جلسه انجام می ‌شود. نگهداری راحت و  تغییر کم رنگ دندان‌ ها از دیگر مزیت های مهم این روش به شمار می آید. با انتخاب این روش به محافظه‌ کارانه‌ ترین شکل ممکن می توانید به نتیجه نسبی برسید، زیرا در این روش ساختار دندان تغییر نمی کند. به نوعی می توان گفت یکی از مزیت های مهم این روش کم تهاجمی بودن است. در حالت کلی می توان گفت بلیچینگ دندان یکی از بهترین و راحت ترین تکنیک‌ ها جهت جوان تر نشان دادن افراد می باشد.

ميزان اثر بليچينگ:

ميزان سفيد شدن دندان ها بسته به جنس دندانها و نوع بدرنگي دندانها در افراد مختلف متفاوت است و در بعضی از بدرنگی ها تاثير بسيار خوب و شگرف می گذارد  .

ضرر بليچينگ :

بليچينگ در صورتی كه با روش اصولي و صحيح و دقت لازم انجام شود هيچگونه ضرر و اثر سوء نخواهد داشت و كاملا بی ضرر است.

بعد از بليچينگ : 

ممكن است گاهی به طور موقت دندان ها حساس شوند كه پس از چند روز بهبود می يابند. استفاده از خميردندان های ضدحساسيت در اين گونه موارد توصيه می شود.

دوام بليچينگ : 

شما نبايد تصور کنيد يک بار که دندان هايتان را سفيد کرديد هيچ وقت ديگر به سفيد کردن آنها احتياج نخواهيد داشت. سفيد کردن دندان ها بقای هميشگی ندارد و هر چند سال یک بار بسته به شرایط مختلف نیاز به تجدید دارند. حفظ نتايج درمانی به اين مساله بستگی دارد که شما پس از سفيد کردن دندان هايتان، چقدر توصيه های بهداشتی را رعايت کنيد. نوشيدن زياد قهوه و چاي پر رنگ ، کشيدن سيگار، استفاده زياد از نوشابه های رنگی و عدم توجه به بهداشت دهان و دندان، از عواملی هستند که باعث می شوند مدت زمان دوام بلیچینگ کمتر شود.

دکتر مجید جعفری جراح دندانپزشک

تفاوت بلیچینگ و جرم گیری چیست؟

در جرم گیری، جرمهای روی دندانها و رنگدانه های خارجی از روی دندانها برداشته می شوند. در نتیجه جرم گیری رنگ خود دندان را روشن تر نمیکند بلکه جرمها و رنگدانه ها را برمیدارد گه سفید شدن دندان ها پس از جرمگیری تنها به دلیل برداشته شدن رنگدانه های خارجی و جرم روی دندان ها اتفاق می افتد. جرم گیری یک فرایند مکانیکی است که از خارج باعث سفید تر شدن دندان ها میشود.

اما در بلیچینگ، ماده بلیچینگ به داخل دندان نفوذ میکند و رنگ دندان را از داخل روشنتر میکند. بلیچینگ یک فرایند شیمیایی است که از داخل باعث سفید تر شدن دندان ها میشود. در بعضی موارد قبل از شروع درمان بلیچینگ، بیمار نیازمند جرم گیری و برساژ دندانها جهت رسیدن به درمان ایده آل بلیچینگ می باشد.

بلیچینگ دندان جهت سفیدی دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *