بلاگ

نگاهی بر ویژگی ها و وظایف دندانپزشک زیبایی

نگاهی بر ویژگی ها و وظایف دندانپزشک زیبایی

فهرست مطلب

نگاهی بر ویژگی ها و وظایف دندانپزشک زیبایی

دندانپزشک زیبایی از جمله متخصصانی است که با استفاده از یکسری روش های نوین به راحتی می تواند لبخندی زیبا و بی نظیر را به بیماران خود ببخشد. با مراجعه به یک دندانپزشکی خوب می توانید بهترین نتیجه مطلوب را در این زمینه به دست آورید.

اول از همه چند نکته بسیار مهم است، مراجعه به دندانپزشکی معتبر و دارای مجوز دندانپزشکی و گوش دادن به نکات مهمی که دندانپزشک بعد از معاینه دندانها اعلام میکند. به مشاوره های متخصص توجه کنید تا نتیجه و بازدهی بهتری از عملیات زیبایی روی دندانهای خود داشته باشید.

 وظایف دندانپزشک زیبایی

از آنجا که داشتن دندان هایی سالم و یکدست سفید زیبایی لبخند شما را دو چندان می کند، از اینرو امروزه افراد بسیاری از روش های مختلف زیبایی برای این کار استفاده می کنند. با داشتن لبخندی زیبا و دندان هایی یکدست با اعتماد به نفس بیشتری در اجتماع حاضر خواهید شد. دندانپزشک زیبایی با استفاده از یکسری روش های خاص لبخندی زیبا و دلنشین را در چهره متقاضیان ایجاد می کند. در واقع تمرکز و توجه اصلی چنین متخصصانی بر روی ظاهر و زیبایی لبخند متقاضیان است.

یک متخصص زیبایی با استفاده از روش هایی همچون کامپوزیت ونیر، بلیچینگ دندان، لمینت دندان، جرمگیری دندان، روکش، لیفت لثه و … ظاهری زیبا و فوق العاده را به چهره بیماران هدیه می دهد. یک دندانپزشک با دانش و تخصص خود در این زمینه قادر است دندان های متقاضیان را به منظور داشتن یک لبخند زیبا و دلنشین به خوبی ترمیم نماید. متقاضی متناسب با بودجه مالی و شرایط دندان های خود از بین روش های مختلف روش مناسب را انتخاب می کند.

نگاهی بر ویژگی ها و وظایف دندانپزشک زیبایی

بهترین متخصص چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک دندانپزشک زیبایی باید از دانش به روزی برخوردار باشد، زیرا دانش دندانپزشکی همواره در حال پیشرفت می باشد. همچنین یکی از ویژگی های ضروری و مهم یک دندانپزشک خوب داشتن چابکی و مهارت بالای کار با دست است. بهره مندی از تکنولوژی پیشرفته از دیگر ویژگی های مورد نیاز یک دندانپزشک زیبایی متخصص و مجرب می باشد. با این ویژگی دندانپزشک قادر است تکنیک‌ های جدید ارائه شده از سوی متخصصین مختلف را به بهترین شکل پیاده کند. از طرفی یک دندانپزشکخوب باید در زمینه تشخیص و تهیه طرح درمان از توانایی بالایی برخوردار باشد.

از دیدگاه ویکیپدیا:

درگذشته برای پر کردن دندان از طلا، آمالگام و فلزهای دیگر و گاهی کامپوزیت استفاده می‌شده. اکنون، پر کردن دندان می‌تواند کاملاً با کامپوزیت انجام بگیرد که ظاهر دندان را بسیار طبیعی جلوه می‌دهد. این مواد همرنگ با استفاده از مواد چسبنده رزین به ساختار دندان متصل می‌شوند. برخلاف آمالگام، این ماده فاقد جیوه است. بسیاری از دندانپزشکان، مواد ترمیمی زیبایی را ارائه می‌دهند زیرا بیشتر مردم خواهان ترمیم دندان بسیار نزدیک به دندان طبیعی هستند. دندانپزشکی زیبایی، شیوه‌های جدید بسیاری را پوشش می‌دهد و مواد جدید دندانپزشکی به‌طور مداوم در حال ورود به این شاخه هستند.

  • بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها یکی از شایع‌ترین روش‌های بکارگرفته شده در دندانپزشکی زیبایی است. با اینکه داروهای سفیدکنندهٔ دندان زیادی را بدون نسخه می‌توان از داروخانه‌ها تهیه کرد، ولی موارد سفیدکننده‌ای که دندانپزشک بکار می‌برد، ماندگاری و سفیدکنندگی بیشتری را برای دندان‌های زرد رنگ به وجود می‌آورد. میزان سفید شدن دندانها در روش بلیچینگ، به جنس دندان و رنگ مینای دندان بیمار بستگی دارد و رنگ دندانها یک تا دو درجه سفیدتر می‌شود.

در واقع یک متخصص باید قادر باشد عصب کشی دندان  یا پر کردن آن را با توجه به وضعیت بیمار انجام دهد. تجربه و تخصص از دیگر ویژگی های یک دندانپزشک زیبایی به شمار می آید. همچنین داشتن یک مطب مجهز و کاملا بهداشتی از دیگر خصوصیات بارز  دندانپزشکی خوب  است. با انتخاب دندانپزشکی خوب ، آسوده خیال باشید که از تمامی این مزایا به بهترین شکل بهره مند خواهید شد. 

دکتر مجید جعفری جراح دندانپزشک 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *