بلاگ

نگاهی بر وظایف و تخصص های یک دندانپزشک

نگاهی بر وظایف و تخصص های یک دندانپزشک

فهرست مطلب

دندانپزشک متخصصی است که در زمینه بررسی علائم، پیشگیری و درمان بیماری های دندان و دهان از دارای تبحر می باشد. امروزه مباحث جدیدی همچون زیبایی دندان نیز به حوزه کاری این متخصص ها وارد شده است. در واقع با استفاده از این روش های نوین متخصص طرح لبخند زیبا  را در چهره افراد خلق می کند.

تاثیر دندان در زیبایی چهره

بهتر است بدانید دندان هایی سالم و یکدست سفید تاثیر فوق العاده و بی نظیر در زیبایی لبخند دارند. امروزه متخصص زیبایی با استفاده از روش های پیشرفته و مدرن قادر است لبخندی زیبا و دلنشین را به بیماران خود هدیه دهد. این روش های زیبایی به شما کمک می کنند تا با اعتماد به نفس بیشتری در اجتماع حضور پیدا کنید. این روش های زیبایی و ترمیمی زمانی تاثیر گذار هستند که توسط بهترین دندانپزشک انجام شود. دندانپزشک خوب با دانش و تخصص خود لبخندی طبیعی را در دندان های بیماران به ارمغان می آورد. از آنجا که بهداشت دهان و دندان ارتباط بسیار مستقیمی  با سلامت کل بدن دارد، از اینرو با رعایت این نکات می توان به سلامت عمومی بدن دست پیدا کرد.


 

درمان کامپوزیت ونیر انجام شده توسط دکتر مجید جعفری


 

 

نگاهی بر وظایف دندانپزشک

بهتر است بدانید یک دندانپزشک خوب دارای یکسری وظایف کلی است. در واقع بهترین دندانپزشک در مرحله اول به بیمار مشاوره های لازم را می دهد. تخصص های این رشته متفاوت بوده و دارای انواع مختلفی هستند. متخصص ارتودنسی یکی از این تخصص ها است. از این تخصص برای برطرف نمودن ناهنجاری های دندان استفاده می شود. از دیگر تخصص های این رشته می توان به متخصص درمان ریشه یا متخصص عصب کشی دندان ، متخصص بیماری های دهان، متخصص کودکان، متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت، متخصص آسیب شناسی دهان ، فک و صورت، متخصص ترمیمی و زیبایی، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، متخصص رادیولوژی دهان فک و صورت و متخصص جراحی صورت و دهان و فک اشاره کرد.

یک دندانپزشک خوب  از روش های مناسب به منظور کنترل و کاهش درد بیمار استفاده می کند. در صورت لزوم دندان پزشک برای بیمار عکس تجویز می کند. استفاده از روش های درمانی همچون عصب کشی دندان، جرمگیری دندان، پرکردن، کشیدن، روکش، بریج کردن  از دیگر وظایف دندانپزشک است. همچنین یک دندانپزشک زیبایی با اجرای روش هایی همچون بلیچینگ دندان، کامپوزیت ونیر و لمینت دندان قادر است زیبایی فوق العاده ای را به چهره افراد ببخشد. با مراجعه به یک دندانپزشکی خوب  می توانید تمامی خدمات را با بالاترین کیفیت دریافت نمایید.


درمان کامپوزیت ونیر انجام شده توسط دکتر مجید جعفری

توضیح عکس بالا:

کامپوزیت ونیردندانهای قدام فک بالا جهت اصلاح شکل و فرم دندانها.
سمت چپ بیمار دندان مخروطی تبدیل به یک دندان کناری نرمال شد.
سمت راست بیمار فاقد دندان کناری بوده که جهت قرینه سازی با سمت چپ، دندان نیش تبدیل به دندان کناری و دندان پشت نیش تبدیل به دندان نیش شده است.
با توجه به لبخند لثه ای و طول کوتاه دندانها، دوماه قبل از درمان ونیر، جراحی لثه افزایش طول تاج دندانها انجام شد.


برای دیدن عکس های بیشتر به صفحه گالری مراجعه کنید:

صفحه گالری

 

اطلاعات تماس دکتر مجید جعفری جراح دندانپزشک خیابان پیروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *