بلاگ, دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشک زیبایی

دندانپزشک زیبایی

دندانپزشک زیبایی

فهرست مطلب

دندانپزشکی شاخه ای از پزشکی است که به بیماری های دهان و دندان می پردازد و به پزشک امکان تشخیص و پیشنهاد درمان های مناسب را می دهد. دندانپزشکی برای ارائه مراقبت های دندانی به افراد با هدف حفظ دندان های سالم برای طولانی ترین زمان ممکن، اطمینان از عملکرد دندان ها و توجه به جنبه های زیبایی است.

زیبایی دندان نیز یکی از حوزه های تخصصی دندانپزشکی است. نقش مهمی در زندگی افراد دارد و دندان ها، ساختار های استخوانی و لثه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. دندان‌ های زیبا و کاملا کاربردی هدفی است که مطب دندانپزشک زیبایی دکتر مجید جعفری در خیابان پیروزی برای بازگرداندن لبخند درخشان بیمار تعیین می‌کند.

دندانپزشک زیبایی

چه درمان هایی در دندانپزشکی زیبایی گنجانده شده است؟

دندانپزشکی زیبایی شامل کلیه روش های درمانی دندانپزشکی است که با ظاهر دندان ها و لثه ها سروکار دارد. این شاخه دندانپزشکی شامل درمان های زیبا سازی و اصلاحی است که بر شکل، رنگ و موقعیت دندان ها تأثیر می گذارد.

رابطه بین دندان‌های سفید و دندان های سالم  نقش مهمی را ایفا می‌کند و با وجود همه زیبایی ها، عملکرد و تعامل کامل دندان ها همیشه مورد توجه قرار می گیرد، زیرا حتی زیباترین دندان‌ ها هم برای صاحبانشان هیچ فایده ‌ای ندارند، اگر نتوانند با آن ‌ها خوب بجوند یا مشکلات دندان یا فک در نتیجه درمان زیبایی ایجاد شود.

ایده ‌آل‌ های زیبایی بسیار متفاوت است. انتقال بین درمان های دندانپزشکی و زیبایی بسیار حائز اهمیت می باشد. درمان های زیر در دندانپزشکی زیبایی گنجانده شده است:

دندان های سفید: بلیچینگ دندان یک درمان صرفا زیبایی است که از نظر پزشکی ضروری نیست. سفید کردن دندان ها می تواند در مطب دندانپزشک یا در خانه انجام شود. در عمل، بلیچینگ در مطب سریع تر و شدید تر است و مواد مورد استفاده دارای غلظت بالایی از مواد سفید کننده بلیچینگ هستند. برای محافظت از لثه ها از تحریک و التهاب، آن ها را با یک سد لاستیکی یا دیواری از پلاستیک مایع می پوشانند. در مدت زمان کوتاهی و با کمک اشعه ماوراء بنفش و لیزر ، مواد مبتنی بر پراکسید ، دندان ها را به درجه روشنی مطلوب می رساند.
راه های تهاجمی تر دیگر برای سفید کردن دندان شامل کامپوزیت ونیر یا لمینت ونیر و یا روکش های زیرکونیا یا روکش هی سرامیکی می شوند.
دندان های صاف: دندان‌ های کج با ناهماهنگی شدید که عملکرد جویدن را به شدت مختل می ‌کند، فشار زیادی بر کل فک وارد می‌کند و منجر به مشکلات متعدد بعدی می‌شود. در حالت ایده آل، چنین مشکلاتی به صورت ارتودنسی در سنین پایین با بریس های ثابت یا متحرک درمان می شوند. زمانیکه فک هنوز به طور کامل رشد نکرده است دندان ها توسط ارتودنسی راحت تر قابل تنظیم هستند.
راه های تهاجمی تر دیگر برای صاف کردن دندان شامل کامپوزیت ونیر یا لمینت ونیر و یا روکش های زیرکونیا یا روکش های سرامیکی می شوند.

توضیح عکس :

لمینت دندان های قدام فک بالا و پایین جهت اصلاح شکل و فرم دندانها.
انجام شده توسط دکتر مجید جعفری
با توجه به لبخند لثه ای و طول کوتاه دندانها، دوماه قبل از درمان لمینت، لیفت لثه  بالا انجام شد.


 

 

دندانپزشکی زیبایی حیطه وسیعی از درمان ها و تکنیک ها را شامل می شود

لبخند هالیوودی:  نمایی از نحوه قرارگیری دندان ها و لثه ها است که در این حالت، لبخند بر روی صورت شخص بسیار زیبا جلوه می کند.  زیبایی در دندانپزشکی شامل چندین روش درمانی است که در ذیل به آنها اشاره شده است:

1. سفید کردن دندان یا بلیچینگ: اصلاح رنگ دندان

2. کامپوزیت ونیر: اصلاح رنگ و فرم دندان

3. روکش زیرکونیوم: روکش و بریج زیرکونیوم برای اصلاح ابعاد دندان، رنگ و فقدان مادرزادی و استحکام دندان

4. لیزر : برداشتن نقاط تیره لثه

5. ارتودنسی: اصلاح موقعیت قرار گرفتن دندان ها توسط درمان ارتودنسی در موارد خفیف

6. لمینت: اصلاح سایز و رنگ دندان

7. کامپوزیت ونیر: اصلاح سایز و رنگ دندان در موارد خفیف

8. reshaping : اصلاح فرم دندان ها با تراش مختصر دندان

9. orthodontic surgery: درمان ناهنجاری های اسکلتی به منظور اصلاح فکین و زیبایی

10. tooth missing: درمان دندان های از دست رفته

11. بریج: در نواحی که تعداد کمی دندان از دست رفته است

12. ایمپلنت: بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته Dental Implant

لبخند درخشان

نقش دندان ها در زندگی افراد:

دندان های ما فقط برای جویدن نیستند. آن ها در شکل صورت و تلفظ کلمات نقش دارند. یک لبخند درخشان، بسیاری از روابط بین فردی را پل می کند. دندان های سفید سالم و ردیف دندان های هماهنگ، جوان و جذاب به نظر می رسند. آن ها هاله ای مطمئن به صاحبان خود می دهند و می توانند جلوه ای مسحور کننده ایجاد کنند. علاوه بر جنبه های بهداشتی و عملکردی، ظاهر بصری دندان ها برای اکثر بیماران به همان اندازه مهم است. دندانپزشکی زیبایی بخشی از دندانپزشکی است که بر زیبایی دندان ها تمرکز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *