دلایل دندان درد و‌ درمان آن

دندان درد یکی از بدترین دردهایی است که ممکن است هر فردی حداقل یکبار آن را در طول زندگی تجربه کرده باشد. در واقع خیلی از افراد این درد را یکی از ناراحت ترین دردهای دنیا می نامند. زیرا درد ناشی از آن می تواند به سر، گوش و گلو نیز سرایت کند.

دلایل ایجاد دندان درد کدامند؟

دلایل ایجاد درد دندان کدامند؟

افرادی که با دندان درد مواجه می شوند به دنبال راهی برای رفع آن هستند. برای رفع دندان درد ابتدا باید منبع درد مشخص شود. یعنی بدون آن که منشا درد مشخص شود نمی توان نسبت بهدرمان و بهبود درد کمک کرد. برای ریشه یابی درد، دندان بایدتوسط پزشک متخصص معاینه شود. در ادامه به چند تا از مهمترین دلایل دندان درد و درمان آن می پردازیم.

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان یکی از مهمترین و شایع ترین دلایل ایجاد دنداندرد است. پوسیدگی دندان ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و یا به دلیل شکستگی دندان رخ دهد. دلیل آن هرچه که باشد می تواند درد و ناراحتی زیادی برای فرد ایجاد کند. به همین دلیل فرد در ناحیه دندان پوسیده شده احساس درد شدیدی می کند. البته این درد ممکن است در ابتدا کمتر بوده و به مرور زمان بیشتر شود. برای درمان پوسیدگی دندان حتما باید به پزشک متخصص جهت درمان ریشه و حذف پوسیدگی های دندان مراجعه کنید.

دندان درد بعد از شکستگی دندان و درمان آن

درد دندان

شکستگی دندان یکی دیگر از دلایل دندان درد می باشد. خوردن غذاهای سفت و یا انجام ورزش های رزمی ممکن است سببشکستگی دندان شوند. حتی ایجاد ترک در دندان می تواند ایندرد ناخوشایند را به وجود بیاورد. زیرا در این صورت دندان ترکبرداشته و نسبت به سرما و گرما حساسیت زیادی نشان می دهد. برای درمان این مشکل بهتر است به دندانپزشک جهت ترمیم شکستگی دندان مراجعه شود. پزشک می تواند با استفاده از مواد مخصوص دندان را ترمیم کند تا دیگر بیمار دردی را در این ناحیه حس نکند.

درد دندان بعد از انجام عصب کشی و نحوه درمان آن

عصب کشی یا درمان ریشه برای رفع دندان درد ناشی از پوسیدگی و عفونت دندان به کار می رود. اما خود درمان عصب کشی ممکن است بعدا باعث ایجاد درد و ناراحتی در فرد شود. اما این درد و ناراحتی بیشتر مواقع موقتی است. البته هر چقدر پزشک مهارت بیشتری داشته باشد درد و ناراحتی کمتری برای بیمار به وجود می آید. بعد از انجام عصب کشی دندان به فرد به برخی ازمواد غذایی، سرما و گرما ممکن است حساسیت نشان دهد. برای درمان این مشکل بهتر است از خمیردندان های مخصوص دندانهای حساس استفاده شود. همچنین استفاده از مسواک نرم برای این افراد توصیه می شود.