بلاگ

همه چیز درباره کاربرد و هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

همه چیز درباره کاربرد و هزینه ایمپلنت دندان

فهرست مطلب

ایمپلنت دندان که به آن کاشت دندان هم می گویند یکی از روشهای ترمیم دندان و اصلاح لبخند است. در گذشته هنگامی که یکفرد یک یا چند عدد از دندان های خود را از دست می داد تنها از پروتزهای دندانی استفاده می کرد. این پروتزها خود مشکلات فراوانی به همراه داشتند. اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی جایگزین بسیار مناسبی برای دندان از دست رفته پیدا شده است و آن چیزی نیست جزء ایمپلنت دندان. ایمپلنت می تواند جایگزین دندان های طبیعی شده و مانند آن ها کارکرد خود را نشان دهد. در ادامه می خواهیم به معرفی بیشتر این درمان پزشکی بپردازیم.

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندان شامل فیکسچر و تاج دندان می باشد. فیکسچر، پیچی از جنس تیتانیوم است که توسط متخصص در استخوان فک دهان قرار داده می شود. جنس تیتانیومی این پیچ کاملا ضد حساسیت بوده و سازگاری بسیارخوبی با بدن انسان دارد. همچنین فلز تیتانیوم بسیار محکم بوده و مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین می توانید بابت محکم بودن ایمپلنت اطمینان حاصل کنید. تاج دندان یک پروتز دندانی است که نقش همان دندان طبیعی را دارد. این پروتز شباهت بسیار زیادی به دندان طبیعی انسان دارد و توسط لابراتوارهای مخصوص ساخته می شود. البته برای ساخت قسمت پروتز یا همان روکش ابتدا باید قالب گیری از فک بیمار انجام شود.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی کاربرد دارد؟

ایمپلنت دندان برای کسانی کاربرد دارد که در اثر حادثه و یا بیماری یک یا برخی از دندان های خود را از دست داده اند. البته ممکن است فرد به دلیل بیماری خاصی که دارد تمام دندان های خود را کشیده و به جای آن ها از ایمپلنت استفاده کند. جای خالی دندان می تواند باعث حرکت دندان های دیگر و نامرتبی آن ها شود. همچنین خراب شدن مینای دندان های دیگر و عفونت لثه میتواند عواقب نبود دندان باشد. ایمپلنت دندان برای این افراد بهترین روش جایگزین کردن دندان طبیعی است. ایمپلنت به اندازه دندان طبیعی محکم بوده و می تواند سال های زیادی دوام و ماندگاری داشته باشد.

دکتر مجید جعفری جراح دندانپزشک

ایمپلنت دندان چه مدت زمانی طول میکشد؟

انجام ایمپلنت دندان روندی تقریبا زمان بر است و چند جلسه مراجعه نزد متخصص نیاز دارد. در ابتدا باید وضعیت دهان و دندان توسط متخصص بررسی شده و مشکلات مربوط به دندانهای دیگر حل شوند. کارهایی مانند عصب کشی و درمان ریشه باید در این مرحله انجام شوند. سپس با توجه به عکسبرداری هایی که قبلا صورت گرفته است، متخصص با استفاده از جراحی،کاشت فیکسچر را در استخوان فک انجام می دهد. سپس باید شش ماه الی هشت ماه صبر کرد تا پیوند فیکسچر با استخوان فک کامل شود. قرار دادن تاج دندان آسان بوده و در یک جلسه انجام خواهد شد.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد. نوع ایمپلنت به کار رفته برای کاشت، تخصص پزشک و تعداد واحدها همگی در هزینه نهایی موثر هستند. بنابراین اصلا نمی توان هزینه معین و ثابتی را برای انجام کاشت دندان در نظر گرفت. ایمپلنتهای سوئیسی جزء گران ترین و ایمپلنت های چینی جزء ارزانترین ایمپلنت ها هستند. همچنین پزشکانی که تخصص و تجربه فراوانی در کاشت ایمپلنت دارند هزینه بیشتری را از بیمار دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *