بلاگ

آشنایی با دندانپزشکی

آشنایی با دندانپزشکی

فهرست مطلب

آشنایی با دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از رشته های پزشکی است که هدف آن حفظ سلامت دهان و دندان افراد می باشد. وظیفه اصلی دندانپزشک تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با دهان و دندان می باشد. از این جهت دندانپزشک باید از تخصص و مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد.

یک دندانپزشک خوب با محافظت از دندان ها و لثه ها می تواندبه شما در کاهش خطر ابتلا به سایر بیماری های جدی مانندبیماری قلبی و سکته کمک کند.

ما در هر منطقه و محله ای شاهد مطب پزشکان مختلفی هستیم که معمولا ساکنان آن محل برای تشخیص و درمان بیماری خود به آن جا مراجعه می کنند. مطب دندانپزشکی نیز از این قضیه مستثنی نیست.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های دندانپزشک خوب بپردازیم.  اهالی هر منطقه در جستجوی یک دندانپزشک مجرب هستند تا با مراجعه به مطب مشکل خود را برطرف کنند.

برخورداری از مهارت های شنیداری خوب از ویژگی های ارزشمند یک دندانپزشک خوب

یک دندانپزشک مجرب کسی است که علاوه بر برخورداری از دانش پزشکی و دندانپزشکی از مهارت هایی همچون ارتباط با بیمار، هماهنگی و مهارت های تفکر و استدلال بهره مند باشد. از این جهت، بیماران به دنبال یک دندانپزشک ماهر و حرفه ای هستند تا بهترین نتیجه را برای آن ها به ارمغان بیاورد.

از ویژگی های برجسته بهترین دندانپزشک می توان به عملگرا بودن، منطقی بودن و قاطع بودن اشاره کرد.

از آنجایی که دندانپزشکی رشته ای است که بر روی نقطه حساسی از بدن بیمار کار می کنند، یک دندانپزشک مجرب بایددر هر مرحله از عمل با بیمار ارتباط برقرار کند و مطمئن شود از وضعیت خوبی برخوردار بوده و احساس درد نمی کند. دندانپزشکان ماهر و حرفه ای همواره در حال تلاش هستند تا با برقراری یک رابطه خوب و اثر بخش از میزان درد و ناراحتی بیماران خود حین انجام کار بکاهند و آنان را آرام کنند.

بهترین دکتر دندانپزشک باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

دندانپزشک مجرب علاوه بر برخورداری از تخصص و مهارت کافی باید بتواند از مدرن ترین و به روز ترین تجهیزات و تکنیک ها در کار خود استفاده کند.

از دیگر ویژگی های بهترین دندانپزشک می توان به ارتباط اثر بخش با بیمار، اشتیاق، مهارت های بین فردی و توجه به جزئیات اشاره کرد. یک دندانپزشک خوب و قابل اعتماد باید از مهارت هایی از جمله رهبری، سازگاری و تصمیم گیری دزست و به موقع نیز بهره مند باشد. قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی، در مورد پزشک مورد نظر خود با دقت و حوصله پرس و جو کرده و سپس برای درمان مراجعه نمایید.

چه عواملی بر قیمت کامپوزیت دندان تأثیرمی‌گذارند؟

روکش های کامپوزیتی برای اصلاح و بهبود رنگ و شکل دندان به کار گرفته می شوند. روکش های کامپوزیتی در لب پریدگی های جزئی و ترک دندان کاربرد دارند. این روکش ها ظاهری زیبا به دندان های شما می بخشند. عوامل متعددی وجود دارند که برهزینه روکش‌های زیبایی دندان تاثیر می گذارند. در این قسمت قصد داریم این عوامل را با یکدیگر بررسی کنیم.

اعمال روکش های کامپوزیتی برای رفع لب پریدگی های جزئی

مشکلات قبلی دندان شما یکی از مواردی است که بر هزینه کامپوزیت دندان تاثیر می گذارد. قبل از کامپوزیت، هر گونه پوسیدگی یا مشکلی در دندان باید رفع شود.

کیفیت کامپوزیت عامل تاثیر گذار دیگر بر هزینه انجام کار است. روکش های کامپوزیتی که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند، مسلما هزینه بالاتری را به خود اختصاص می دهند. کیفیت انجام کار توسط بهترین دندانپزشک خیابان پیروزی نیز از دیگر عواملی است که بر هزینه انجام روکش کامپوزیت تاثیر خواهد گذاشت. مسلما هر چه دندانپزشک شما از مهارت و تجربه بیشتری در حیطه کاری خود بر خوردار باشد، هزینه بیشتری را دریافت خواهد کرد.

تعداد دندان های بیمار عامل تاثیر گذار دیگر بر هزینه انجام روکش های کامپوزیتی است. روکش های کامپوزیتی براساس یک دندان ساخته و در محل قرار داده می شوند. در صورتی که می خواهید تمامی دندان های جلوی دهان خود را سفید و یکدست کنید، مسلما باید هزینه بیشتری را صرف کنید.

قبل و بعد اعمال روکش های کامپوزیتی

عامل دیگری که بر هزینه روکش های کامپوزیتی تاثیر می گذارد، مکانی است مطب دندانپزشکی در آن واقع شده است. مسلما در شهر هایی که جمعیت کمتری در آن زندگی می کنند، هزینه انجام  این کار پایین تر خواهد بود. در شهرهای بزرگ نیز بنا بر مکان مطب، هزینه انجام کار متفاوت خواهد بود.

همواره به خاطر داشته باشید که در هنگام انتخاب یک دندانپزشک مجرب و حرفه ای می بایست تمامی جوانب را بررسی کنید. در صورت لزوم می توانید در این باره از اطرافیان خود پرس و جو کنید. بعد از بررسی تمامی جوانب نسبت به انتخاب دندانپزشک مورد نظر خود جهت انجام روکش های کامپوزیتی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *